El Servei d’Oncologia Radioteràpica
La Radioteràpia és un tractament bàsic en la majoria dels protocols oncològics i es pot utilitzar ja sigui de manera exclusiva o en combinació amb altres tractaments oncològics.
És considerada una teràpia local i regional, ja que es dirigeix a la zona del tumor i les seves possibles extensions més pròximes.
Totes les cèl·lules del cos humà creixen i es divideixen per formar noves cèl·lules. No obstant això, les cèl·lules tumorals ho fan més ràpidament que moltes cèl·lules normals. La radioteràpia combat per impedir el creixement, la reproducció o la propagació de les cèl·lules tumorals. La radiació funciona en trencar un segment de la molècula de l’ADN dins de la cèl·lula tumoral, la qual cosa impedeix que la cèl·lula creixi i es divideixi. Potser algunes cèl·lules sanes del voltant es veuen afectades per la radiació, però la majoria es recuperen dels efectes del tractament, tornant a tenir una funció normal. L’objectiu del tractament amb radiació és atacar tantes cèl·lules tumorals com sigui viable amb el menor dany possible al teixit sa del voltant.
El Servei d'Oncologia Radioteràpica de l'Hospital de Terrassa, realitza els tractaments de:
• Radioteràpia externa conformada 3D per mitjà d'una planificació tridimensional en tots els pacients. • Radioteràpia guiada per la imatge (IGRT) en tots els pacients. • Radioteràpia amb intensitat modulada (IMRT) i radioterapia volumètrica enarcoterapia (VMAT) en determinades patologies. • Radioteràpia esterotàxica extracraneal (SBRT) en determinades patologies. • Radioteràpia en 4 dimensions (4D) per a patologies toraco-abdominals, així com radioteràpia 4D d'inspiració mantinguda per a la patologia de mamaria.
Per això, el Servei d'Oncologia Radioteràpica de l'Hospital de Terrassa, està dotat de les següents instalacions: • 2 acceleradors lineals Synergy (EleKta) amb sistema IGRT, IMRT, VMAT i 4D integrat, aixó com SBRT. • TAC 4D(Siemens). • 10 estacions de simulació virtual, que permeten la fusió amb RMN i PET-TC. • 4 estacions (XIO)de càlcul dosimètric 3D. • 1 estació (XIO-Focal) per a càlcul dosimètric 4D. • 2 estacions (Mónaco) per al càlcul amb radioteràpia volumètrica en arcoteràpia (VMAT). • XarxaMosaiq: Xarxa informàtica de comunicació des de la primera visita fins el sistema de planificació i el tractament en els acceleradors.
|
PROFESSIONALS
|
Direcció d’àmbit |
Manel Ramírez de Arellano |
Subdirecció d'àmbit |
Montse Castells |
Cap del Servei |
Josep M. Solé |
Unitat Administrativa |
Eva de la Torre / Encarna Peña |
Metges adjunts |
7 |
|
|
|
HORARIS I CONTACTE
|
Horari laborables |
8:00 a 21:30 h |
Tel. directe |
937 00 36 90 |
Centraleta / extensió |
93 731 00 07 / 1150 |
Adreça electrònica |
SRadioterapia@CST.CAT
|
Adreça postal |
Ctra. Torrebonica s/n 08227 Terrassa |
Ubicació física |
Planta -1 (Darrera Hospital) |
|
|
|
|
|
|
|