#CSTDOSPUNTS 2

6 6 SABÍEU QUÈ.... L’experiència del pacient Núria Pagés. Directora Gestió de Pacients i Atenció al Ciutadà Incorporar a l’organització l’experiència dels pacients ens ajuda a millorar la qualitat del servei que oferim a les persones que atenem i les seves famílies. Per esdevenir una organització que té com a eix central l’atenció al pacient, hem de comptar amb la seva opinió respecte a com fem les coses. Un dels instruments per copsar l’ex- periència del pacient són les enquestes de satisfacció. El Pla d'enquestes de satisfacció (PLAENSA©) és un projecte promogut pel CatSalut que va començar l'any 2001 per avaluar la qualitat i el grau de satisfacció percebuda dels usuaris dels diferents serveis sanitaris públics, amb l'objectiu d'obtenir una informació que resulta molt valuosa per a dissenyar i implementar nous serveis o millo- rar els que s’estan prestant. Cada any s’avaluen diferents línies de servei. El CatSalut facilita a cada entitat proveïdora els resultats específics de les enquestes realitzades i inclou en els contractes de compra de serveis sanitaris i sociosanitaris clàusules de millora de la satisfacció dels pacients. Aquestes es concreten en els objectius anuals del Pla de Salut. Al CST els resultats de les enquestes de satisfacció son positius. Destaquen els resultats en tracte, que se situen en l’excel·lència en totes les línies de servei avaluades. Respecte les àrees de millora , cal seguir treballant en totes les línies la millora de l’accessibilitat i en l’atenció hospitalària la valoració del menjar. Pel que fa al grau de satisfacció global i la fidelitat, els ciutadans ens posen un notable alt, com la mitjana de Catalunya . Font : http://catsalut.gencat.cat/ca/coneix-catsalut/presentacio/instruments-relacio/valoracio-serveis-atencio-salut/enquestes-satisfaccio/

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQxMzA5