CSTDOSPUNTS Nº 10 NOVEMBRE 2021

#CSTDOSPUNTS Butlletí Assistencial del CST Novembre 2021 núm. 10 Editorial La Salut Digital al CST La pandèmia per COVID ha transformat la manera d’interactuar i comportar-se de les persones. Davant d’aquest nou escenari els centres sanitaris han adoptat solucions digitals per atendre els pacients de forma telemàtica i segura, millorant els processos d’atenció. La salut digital té ja un llarg recorregut en el sector sanitari, però el coronavirus ha actuat com a catalitzador per a la implementació de noves tecnologies digitals en l’àmbit de la salut. El creixement de l’adopció de solucions de salut digital s’ha pogut observar en el CST en múltiples exemples, com les visites virtuals, telefòniques o per videoconferència, la teledermatologia, la normalització de les reunions de treball o sessions de formació virtuals o les iniciatives que avui presentem: el desplegament de la finestra única i la rehabilitació online. Tanmateix, la línia estratègica de transformació digital del nou Pla Estratègic 2021-24 fa palesa la voluntat del CST per impulsar les actuacions que la facin possible. Es preveu que les noves tecnologies i comunicacions tinguin una importància creixent en el futur. En aquest context, la Comissió Europea ha fet públic el pla sobre la Transformació Digital de la Salut i l’Atenció. En aquest document s’identifiquen tres prioritats: l’accés segur dels ciutadans a les seves dades sanitàries en tota la Unió Europea, la medicina personalitzada i l’apoderament ciutadà amb eines digitals. Tot això, per implicar a les persones en la cura de la seva salut, estimular la prevenció i facilitar la interacció entre els pacients i els proveïdors d’atenció sanitària. La pandèmia està canviant algunes de les concepcions que es donaven per fetes sobre el nostre rol com a professionals o pacients. Aquests nous canvis i enfocs estan alterant la nostra experiència com a usuaris. Hem d’aprofitar aquesta oportunitat de transformació digital per millorar els processos d’atenció, coordinant-nos per fer-los cada vegada més còmodes, àgils i segurs. Aquesta transformació no ha d’estar renyida amb l’atenció presencial ni amb la pèrdua d’humanisme. Senzillament, l’atenció del futur es planteja en diferents espais d’interacció entre pacients i professionals Elena Medarde Àrea de Recerca i Innovació Índex: Editorial...............................1 Finestra única ................2 i 3 Rehabilitació: cap a un model d’atenció no presencial........4 Què hem après? La secció dels residents del CST..........5 L’atenció no presencial en xifres: Atenció Primària .......6 1

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQxMzA5