CSTDOSPUNTS Nº 10 NOVEMBRE 2021
Finestra única Model d’atenció ambulatòria i coordinació Atenció Primària- Atenció Hospitalària CST 360º Antonio Sánchez (Servei de Cardiologia) David Mérida (CAP Sant Genís) Núria Pagès (Gestió de Pacients i Atenció al Ciutadà) 2 Per què? La finestra única neix amb l’objectiu de facilitar la coordinació i la comunicació entre nivells assistencials tot evitant desplaçaments i visites innecessàries que no aporten valor al pacient ni als professionals. Aquest projecte té la seva llavor en l’espai interconsulta (o pregunta assistencial) que va obtenir un premi del Pla de Salut l’any 2013. La pregunta assistencial (o espai interconsulta) és una consulta sense pacient, entre dos professionals, el que fa la petició i el que rep la consulta, de manera que s’orienta l’atenció del pacient sense que ell hagi de desplaçar-se des d’un inici per rebre l’atenció d’un altre professional. Tota la documentació de la consulta i la resposta queden integrades en la història clínica del pacient. Anomenem professional d’origen al que fa la derivació i professional de destí al que rep la consulta/sol·licitud de derivació. L’espai interconsulta va ser molt ben valorat per part de tots els professionals. La finestra única incorpora ara a l’espai interconsulta noves funcionalitats que optimitzen encara més l’atenció, com la incorporació de la priorització clínica en la programació i altres eines que permeten al professional maximitzar la capacitat de resolució de cada acte assistencial, tot evitant visites i desplaçaments innecessaris per qüestions purament administratives. Com funciona ? Tal i com podeu veure en la imatge, la finestra única es basa en 4 opcions de maneig clínic de la derivació. Un cop feta la derivació, el/la professional de destí, veu la petició amb la prestació proposada i disposa d’una pantalla de validació de les peticions on té 4 opcions per seleccionar (actualment 3 en funcionament): • Segueix el procés amb el/la professional d’origen: aquesta opció és la pregunta assistencial que ja teníem en funcionament, que s’ha incorporat a la finestra única com a possibilitat d’atenció proposada pel metge de destí. • Segueix el procés amb el/la professional de destí: es programarà seguint les indicacions incloses en la validació de la petició (priorització per a la programació, prioritat, atenció presencial/no presencial). • Demano proves per tornar a valorar la prestació sol·licitada: actualment en desenvolupament. La intenció és facilitar la sol·licitud de proves o exploracions (que farà el professional de destí) per fer una valoració acurada i poder proposar qualsevol de les opcions anteriors. • No procedeix per: aquesta opció permet que el professional que està validant pugui demanar més informació clínica al professional de destí, traspassar la petició per una altra especialitat (sense haver de realitzar una altra petició) i indicar que no és de la zona de referència, entre altres.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTQxMzA5