CSTDOSPUNTS núm.11

Eix 4: Cultura de qualitat i seguretat clínica Elisabet González (Directora de Qualitat i Seguretat del pacient) La Qualitat Assistencial respon a un objectiu clau d’impulsar el desenvolupament d'un model sanitari amb resultats de valor i una organització segura . Incorporació de línies reforçades amb metodologia de millora continua i orientat cap a un sistema d’avaluació de resultats, amb rendiment segons objectius assolits. El Departament de Qualitat i Seguretat del pacient treballa per la integració de la Qualitat i la Seguretat en tots els processos i àmbits. Des de la publicació de la infografia Vols enganxar-te a la Qualitat? s’han rebut diverses sol·licituds que s’estan consolidant en un compromís d’assoliment progressiu. Estem assessorant als serveis, centres o unitats que volen iniciar-se o avançar en aspectes com: elaborar un pla funcional, gestionar la documentació, definir processos, fer seguiment d’indicadors o accions de millora. A l’apartat de Qualitat de la biblioteca documental podeu trobar procediments, instruccions, formats, etc...que faciliten aquestes tasques i podeu contar amb el nostre assessorament. Seguretat del Pacient Estem impregnant a tota l’organització en aquest tema, impartint formació i informació sobre diferents temes relacionats. Impulsem la notificació dels incidents amb infografies que faciliten el registre. Diferents àmbits i professionals notifiquen incidents que són analitzats amb identificació de causes i factors contribuents per l’ establiment de mesures correctores. La Documentació Estem centralitzant la documentació des de l’agost de 2020 per a la seva revisió, aprovació i publicació a la biblioteca documental (s’han creat espais específics segons les necessitats). Es pot consultar el Procediment General (PG01) de la gestió de la documentació a la biblioteca documental. 5 LA QUALITAT HA DE SER UNA AJUDA, NO UNA CÀRREGA. LA SEGURETAT CLÍNICA, UNA PRIORITAT PER A TOTHOM

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQxMzA5