CSTDOSPUNTS Nº 10 NOVEMBRE 2021

3 El consens entre especialitats imprescindible Per poder posar una especialitat de destí en la finestra única, cal tenir els criteris de derivació consensuats entre les diverses especialitats, que es pacten preferentment amb l’atenció primària, ja que és el nivell d’atenció que fa més peticions de derivació i que ha format part del projecte des dels seus inicis amb la pregunta assistencial i durant el seu desenvolupament. Des de l’inici del projecte, s’ha treballat en la coordinació assistencial, consensuant criteris de derivació amb l’atenció primària i incorporant progressivament les especialitats que ja disposaven d’aquests criteris. Actualment ja treballen amb la finestra única: Al·lergologia i Cirurgia plàstica (serveis territorials que reben les peticions de tota la seva població de referència, no només del CST), Otorinolaringologia, Dermatologia (inclou teledermatologia), Cirurgia vascular, Hematologia i Diagnòstic per la imatge . Fins ara, han passat per la finestra única més de 12.000 peticions, amb un temps mig de resposta de 5,54 dies. Com qualsevol projecte en fase d’implantació, s’han detectat algunes dificultats com per exemple el volum d’informació que arriba a la bústia d’ECAP. En les reunions de seguiment, s’està treballant en que la informació que es rebi sigui només aquella que requereix d’una gestió del professional d’origen, per tal de reduir el volum d’informació que s’acumula a la bústia. Cada setmana es realitzen reunions de seguiment per identificar dificultats o disfuncions i poder fer accions concretes per millorar la coordinació assistencial. Així doncs, aquesta eina ens ha de permetre millorar la qualitat de l’assistència al pacient, disminuint el temps de resolució del problema de salut, mantenint un seguiment acurat, fent-lo desplaçar només quan sigui necessari i evitant actes assistencials d’escàs valor pels professionals. Un cop realitzada la validació pel professional de destí, el professional d’origen rep en el seu entorn la resposta amb l’opció proposada, juntament amb informació addicional que pot haver afegit el professional de destí . Malgrat la idea és que el projecte finestra única funcioni a tots els nivells, actualment la validació del professional només viatja a eCAP i properament s’incorporarà també al gestor clínic, amb un sistema de missatgeria pels professionals d’origen. La finestra única és una eina robusta, que utilitza la tecnologia validada per la missatgeria entre professionals, integrant la informació a la història clínica, tant d’eCAP com del gestor clínic i es pot utilitzar a qualsevol línia d’atenció: atenció hospitalària, atenció primària, atenció a la salut mental i atenció sociosanitària.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQxMzA5