CST2PUNTS nº8 2020

#CSTDOSPUNTS Butlletí Assistencial del CST Desembre 2020 nº 8 Editorial L’Atenció no presencial La pandèmia COVID-19 ha provocat una acceleració massiva en l’ús de l’atenció no presencial (ANP). Ens va ajudar a acostar-nos als pacients en un moment en que el confinament restringia completament la capacitat d’accedir al professionals sanitaris. Un cop superada l’etapa inicial d’urgència i improvisació, cal pensar en com fer que aquesta comunicació per nous canals amb els pacients sigui segura, ordenada, i convenient per a tots els actors implicats, perquè requereix noves maneres de treballar, millores en l'intercanvi d'informació i ampliar l'accés i la integració de la tecnologia. L’impacte potencial és la comoditat i l’accessibilitat, segurament major resolució, millors resultats en els pacients i un sistema sanitari més eficient. Al CST vàrem apostar des del principi per l’ANP, primer amb el desenvolupament de la interconsulta sense pacient entre els professionals de l’Atenció Primària i l’Hospital, l’anomenat espai interconsulta, o amb l’inici de la videoconsulta amb pacient i metge de família als centres penitenciaris. Després de la primera onada de la pandèmia molts dels nostres professionals van veure com una oportunitat que ens adheríssim al pilot de videoconsulta del Projecte Latitud, sent l’Hospital de Terrassa un dels que més videoconsultes ha fet entre els Hospitals similars al nostre. En aquest número del #CSTDOSPUNTS volem compartir amb vosaltres l’experiència d’aquests mesos d’atenció no presencial al CST dins el marc d’ANP de TicSalut, la visió dels nostres professionals i alguns aspectes bàsics relacionats amb la comunicació amb els pacients i les famílies que cal garantir també en un marc d’atenció no presencial Cristina Roure Adjunta a la Direcció Assistencial Índex: Editorial...............................1 Atenció no presencial: marc TiCSalut..............................2 El desplegament de l’Atenció no Presencial en el CST.....................................3 La visió dels professionals.......................4 La comunicació no presencial amb pacients i famílies................................5 Què hem après? La secció dels residents del CST...6 i 7 Comunicació no presencial: reflexions a nivell ètic......................................8 1 1

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQxMzA5