L’Hospital Universitari de Terrassa, per sobre de la mitjana de Catalunya en satisfacció de l’atenció hospitalària amb internament

Recentment s’han publicat les dades corresponents a l’any 2024 del Pla d’Enquestes de Satisfacció (PLAENSA) del CatSalut, un projecte iniciat el 2001 per avaluar la qualitat del servei i el grau de satisfacció de les persones usuàries amb els diferents serveis sanitaris públics, amb l’objectiu d’obtenir una informació que resulta molt valuosa per dissenyar i implementar estratègies de millora de la qualitat en la provisió d’aquests serveis.

Les dades publicades recentment mostren un grau de satisfacció global dels pacients en quant a l’àmbit de l’atenció hospitalària amb internament de l’Hospital Universitari de Terrassa del Consorci Sanitari de Terrassa de 8,70 sobre 10, una xifra superior a la darrera puntuació obtinguda durant l’exercici 2022, que va ser de 8,51, i de la mitjana de la resta de centres sanitaris de Catalunya, que és de 8,29.

De les vint-i-dues preguntes que conformen l’enquesta del PLAENSA també destaquen pel seu increment els valors corresponents al temps a la llista d’espera, on han puntuat l’Hospital Universitari de Terrassa amb un 80,3% de satisfacció, molt per sobre de la mitjana de Catalunya (que és del 68,3%) i de les dades de 2022, que ens situaven en un 72,4%. L’Hospital també compta amb un grau de fidelitat del 93,9%, una puntuació encara millor que l’aconseguida l’any 2022 (92,5%) i de la mitjana de Catalunya (88,8%).

Pel que fa al fet de sentir-se en bones mans, el PLAENSA atorga a l’Hospital Universitari de Terrassa un grau de satisfacció del 98%, també per sobre de la mitjana de Catalunya (94,5%) i de les dades corresponents a 2022 (97,7%).

Altres paràmetres on l’atenció hospitalària amb internament del CST supera la mitjana de Catalunya són la informació que s’ofereix sobre la malaltia i sobre les proves (amb un 93% i 92% de satisfacció respectivament davant el 89,3% i el 90,5% de mitjana de la resta de centres sanitaris de Catalunya) i el tracte personal del metge, amb un 96,2% de satisfacció, gairebé dos punts percentuals per sobre de la mitjana de Catalunya, que és del 94,5%.

En quant a les parcel·les que cal millorar en l’àmbit de l’atenció hospitalària amb internament destaquen dos apartats: la tranquil·litat per descansar a la nit, amb una puntuació del 76%, per sota de la mitjana de Catalunya (79,5%) i de les dades de 2022 (76,9%) i el menjar, amb un grau de satisfacció del 67,2%, una mica per sobre de la mitjana de Catalunya (64,4%) i de les dades de 2022 (64,5%).

Amb aquestes dades sobre la taula l’Hospital Universitari de Terrassa treballarà per establir i implementar aquelles accions correctores que permetin una millora d’aquestes parcel·les i, per tant, un increment del grau de satisfacció global de la població de referència.