Unitat d’Atenció a la Ciutadania

El nostre compromís és contribuir que la relació dels pacients i els seus acompanyants amb el nostre centre sanitari estigui basada en una atenció de qualitat, fonamentada en el respecte i la proximitat.

Us oferim informació i orientació sobre les prestacions sanitàries i us acompanyem en la gestió de diferents tràmits, com ara l’obtenció de documentació clínica, la sol·licitud d’una segona opinió mèdica o la presentació del Document de Voluntats Anticipades.

A més, a partir de les experiències compartides amb les persones que atenem a les nostres instal·lacions, podem plantejar i canalitzar propostes de millora per als serveis sanitaris que oferim.

Accedeix a la Guia d’Acollida de l’Hospital Universitari de Terrassa:

  • Com demanar un informe mèdic, el resultat d’una prova o una còpia de la història clínica?

    Podeu demanar un informe mèdic, el resultat d’alguna prova o una còpia de la seva hisòria clínica, enviant un correu electrònic a l’adreça atencioalciutada@cst.cat

  • Com demanar un certificat?

    Si necessita el certificat d’alguna visita, prova, ingrés o intervenció quirúrgica realitzada al nostre centre, li podem enviar per correu electrònic si ens fa la petició a l’adreça atencioalciutada@cst.cat, adjuntat el seu DNI escanejat o una fotografia del seu DNI.

  • Què necessito per recollir una documentació?

    • Si vostè és el pacient, només cal que s’acrediti amb el seu DNI, NIE o passaport per recollir la documentació.

    • Per recollir la documentació d’un pacient que no es pot desplaçar al nostre centre, caldrà que ens mostri el DNI, NIE o passaport del propi pacient, una autorització signada tant pel pacient com per la persona autoritzada i el DNI, NIE o passaport de la persona autoritzada.

    • Si es tracta de la documentació d’un pacient menor d’edat, haurà de portar el seu DNI, NIE o passaport i el certificat de naixement (o llibre de família).

    • Si es tracta d’un pacient legalment incapacitat, ens haurà de mostrar el DNI, NIE o passaport del pacient, el seu DNI, NIE o passaport i el document que acrediti la seva representació o tutoria sobre la persona incapacitada.

    • Si es tracta d’un pacient difunt, cal aportar el seu DNI, NIE o passaport i el testament o el certificat d’últimes voluntats del pacient en cas de no haver-hi testament.

  • Com puc donar-me d’alta a La Meva Salut?

    La Meva Salut és un espai digital personal i intransferible que permet fer tràmits com:

    • Fer eConsulta amb el seu metge.
    • Consultar i descarregar resultats de proves, informes i diagnòstics.
    • Descarregar el pla de medicació.
    • Demanar, canviar o anul·lar visites.

    Per accedir a La Meva Salut només cal registrar-se i obtenir una contrasenya mitjançant una d’aquestes dues vies:

  • Com puc fer una reclamació, suggeriment o agraïment?

    Si vol fer una reclamació, suggeriment o agraïment per alguna qüestió relacionada amb els nostres serveis, enviï un correu electrònic a l’adreça atencioalciutada@cst.cat  per tal d’estudiar el seu cas, implantar les mesures correctives necessàries i enviar-li una resposta.

  • Com demanar una segona opinió mèdica?

    Per determinades patologies d’especial gravetat, és possible demanar una segona opinió mèdica a un altre facultatiu sobre el diagnòstic o el tractament que us han donat per a la vostra malaltia:

    Per a més informació:
    https://catsalut.gencat.cat/ca/que-cal-fer-si/que-vols-fer/gestions-relacionades-visites-diagnostics-metges-centres/demanar-segona-opinio-medica/

  • Com puc demanar, canviar o anul·lar una cita?

    Per demanar una visita amb el seu especialista, canviar la data d’una prova o anul·lar una citació al nostre centre, pot enviar un correu electrònic a l’adreça programació@cst.cat, indicant el nom complet del pacient i el seu DNI o CIP de la targeta sanitària.

  • Què és el Document de Voluntats Anticipades?

    Qualsevol persona major d’edat, amb capacitat suficient i de manera lliure pot adreçar unes determinades instruccions al seu facultatiu responsable per tal que les tingui en compte si en algun moment de la seva vida, per les circumstàncies que siguin, es troba en una situació que no li permeti expressar la seva voluntat.

    Per a més informació:
    https://canalsalut.gencat.cat/ca/salut-a-z/v/voluntats-anticipades/

  • Guia d’entitats de salut de Terrassa

    L’Ajuntament de Terrassa ha editat una guia d’entitats de l’àmbit de la salut perquè la ciutadania sàpiga on dirigir-se en cas necessari.

    Algunes entitats fan serveis quan hi ha demències, problemes neurològics, trastorns o addiccions a les drogues, per millorar la qualitat de vida de les persones afectades, les seves famílies i les persones cuidadores mentre la comunitat científica estudia per millorar els tractaments.

    Altres entitats lluiten per recaptar fons per a la investigació científica per tal de curar malalties, a vegades minoritàries, que invaliden i/o escurcen la vida. Moltes vegades són malalties que sorgeixen ja des de nadó.

    Més informació: 

    Servei de Salut i Comunitat. Ajuntament de Terrassa

    Telèfon: 937 315 982
    Adreça electrònica: salut.comunitaria@terrassa.cat
    Correu postal: Ctra. de Montcada, 596 (08223 Terrassa)
  • Quines vacunes necessito per fer un viatge?

    El CST disposa del Centre de vacunació internacional de Terrassa – Unitat del viatger, un servei encarregat d’aconsellar de manera individualitzada a qualsevol persona que hagi de fer un viatge sobre aquelles malalties derivades dels canvis de clima, de l’alimentació o de les anomenades malalties tropicals.

    Per obtenir més informació, pot escriure un correu electrònic a l’adreça salutimes@cst.cat o trucar al telèfon 93 700 36 79.

  • Quina documentació cal que porti el dia de l’ingrés?

    Per formalitzar l’ingrés, haureu de presentar un document oficial identificatiu (DNI, NIE o passaport) i la Targeta Individual Sanitària (TIS).

    Si teniu una assegurança privada, haureu de portar la documentació de la companyia responsable autoritzant l’ingrés.

    Si l’ingrés fos per un accident de treball o de trànsit, haureu de portar l’informe i la documentació pertinent.

    Haureu de presentar-vos a la unitat administrativa corresponent a l’hora indicada. A la planta sereu rebuts per la unitat d’infermeria i/o la unitat administrativa d’hospitalització, que us informaran del seu funcionament.

  • Quins estris personals hauria de portar per ingressar?

    Us aconsellem que porteu articles d’ús personal, com un necesser amb els vostres estris d’higiene, tovalloles, pijama o camisa de dormir i sabatilles.

    Heu de tenir cura dels vostres objectes personals i de valor, doncs som un centre obert al públic i no ens fem responsables de les pèrdues, furts o robatoris que es puguin produir dins el recinte hospitalari.

  • Qui em pot acompanyar durant la meva estada hospitalària?

    Per tal de garantir el benestar dels nostres pacients i facilitar la feina dels nostres professionals, aconsellem un màxim de dues persones per a cada pacient ingressat. Si es considera necessari, l’equip mèdic i el personal d’infermeria podran limitar les visites.

    Per motius de seguretat, l’accés principal de l’Hospital de Terrassa romandrà tancat entre les 22:00 i les 7:00 hores, de manera que caldrà trucar al timbre de la porta principal o de l’accés sense barreres arquitectòniques que hi ha sota l’entrada principal.

    Per motius sanitaris, no és recomanable que els infants visitin els centres hospitalaris.

  • Puc ser visitat per persones voluntàries?

    Els pacients ingressats poden sol·licitar aquest servei adreçant-se al personal d’infermeria de la planta.

  • Quan es serveixen els àpats?

    Elaborem una dieta ajustada a les vostres necessitats clíniques. Abans de prendre qualsevol altre aliment, consulteu al personal d’infermeria.

    Per als pacients amb prescripció de dieta normal, l’Hospital de Terrassa disposa d’un sistema d’elecció de menú: diàriament, l’esmorzar s’acompanya del full d’elecció per al dinar de l’endemà.

    Els àpats es serveixen en l’horari següent:

    • Esmorzar, de 8:00 a 9:00 hores.
    • Dinar, de 12:30 a 13:30 hores.
    • Sopar, de 19:00 a 20:00 hores.
  • Puc disposar de televisió a la meva habitació?

    Les habitacions disposen de televisor, telèfon directe per rebre trucades i wifi. La televisió i el wifi són de pagament i la seva gestió depèn d’una empresa externa.

    En aquest centre no es permet l’entrada d’aparells de televisió particulars.

  • Què cal fer en cas d’emergència dins l’hospital?

    Si durant la vostra estada al centre detecteu una situació d’emergència (fum, incendi, fuita d’aigua, etc.), comuniqueu-ho ràpidament al nostre personal i atengueu les seves indicacions.

    En cas que s’ordeni l’evacuació de l’edifici, mantingueu la calma i no actueu amb precipitació, seguiu les indicacions del personal de l’hospital, no utilitzeu els ascensors i col·laboreu en ajudar les persones amb dificultats.

  • Hi ha cafeteria o restaurant a l’Hospital de Terrassa?

    Les visites dels pacients ingressats a l’Hospital de Terrassa poden gaudir del servei de cafeteria-restaurant, situat a l’exterior del centre, en horari de dilluns a diumenge de 8:00 a 21:45 hores.

    No és permès que els pacients ingressats facin ús de la cafeteria-restaurant.

  • Hi ha màquines dispensadores d’aliments i begudes al centre?

    A les plantes 1, 3 i 10 de l’Hospital de Terrassa i al servei d’Urgències tenen a la seva disposició màquines dispensadores d’aliments i begudes.

  • L’Hospital de Terrassa disposa d’algun caixer automàtic?

    L’Hospital de Terrassa disposa d’un caixer automàtic situat al vestíbul de l’entrada principal.

  • On puc aparcar el meu vehicle quan vaig a l’Hospital de Terrassa?

    Tot i que la recomanació és venir al nostre centre, sempre que sigui possible, en transport públic, l’Hospital de Terrassa disposa d’aparcaments de pagament gestionats per una empresa externa.

    En aquest sentit, el CST ofereix uns abonaments especials per a les persones que acompanyen a pacients ingressats i per a usuaris de l’hospital de dia, rehabilitació i hemodiàlisi. Per a més informació, cal adreçar-se a les unitats administratives de cada servei o planta.

  • Com serà el procés d’alta hospitalària?

    L’equip assistencial us comunicarà l’alta amb la suficient antelació, amb l’objectiu que els vostres familiars o acompanyants us vinguin a recollir. En el moment de l’alta es lliurarà l’informe corresponent, on queda recollida la informació sobre el vostre procés assistencial. Si cal, també s’inclourà el tractament que heu de seguir i la programació de les properes exploracions i visites. Aquest informe també estarà disponible a La Meva Salut.

    Un cop obtinguda l’alta mèdica, i abans de marxar de l’hospital, haureu de passar per la unitat administrativa de la planta per tancar el procés derivat del seu ingrés al centre.

  • Com puc demanar l’alta voluntària?

    Si per qualsevol motiu desitgeu l’alta abans de tenir l’autorització del metge o metgessa per abandonar l’hospital, haureu de signar un document d’alta voluntària en el que us responsabilitzeu de les possibles conseqüències que es poguessin derivar d’aquesta alta prematura. Aquest dret no el podreu exercir si no és aconsellable per motius de seguretat o de salut pública.

En què et podem ajudar?