
23 professionals en deu dispositius
Els 23 terapeutes ocupacionals del CST es distribueixen entre la Unitat de Rehabilitació i Cures; Llarga Estada; l’Hospital de Dia Sant Llàtzer; l’Hospital de Dia Sant Jordi; els Serveis de Rehabilitació Comunitària de Terrassa i de Rubí, Sant Cugat del Vallès i Castellbisbal; la Llar Resdencial Sant Llàtzer; el Servei de Valoració de la Dependècia (SEVAD); l’Hospital de Dia de Salut Mental, i el Centre de Salut Mental Infantojuvenil de Rubí.
Què és la teràpia ocupacional?
La teràpia ocupacional és una professió sociosanitària que, des d’un enfocament holístic i centrat en la persona, promou la salut, l’autonomia i la qualitat de vida mitjançant l’ocupació significativa i activitats quotidianes com a mitjà i fi terapèutic per potenciar capacitats i adaptar entorns. S’adreça a totes les persones, grups, comunitats o col·lectius que –per salut, lesió o vulnerabilitat– troben dificultats en el dia a dia al llarg de la vida.
A partir d’una valoració prèvia de la persona, l’entorn i el context, es planteja el pla d’intervenció adequat a les seves característiques concretes. Això inclou entrenar les activitats de la vida diària; rehabilitar capacitats físiques, cognitives, sensorials i emocionals; intervenir amb la família, l’escola o l’àmbit laboral; adaptar espais; prescriure productes de suport, i reestructurar rutines per garantir la màxima autonomia i participació.
Subscriu-te a la nostra newsletter