Preguntes freqüents

  • Com puc donar-me d’alta a La Meva Salut?

    La Meva Salut és un espai digital personal i intransferible que permet fer tràmits com:

    • Fer eConsulta amb el seu metge.
    • Consultar i descarregar resultats de proves, informes i diagnòstics.
    • Descarregar el pla de medicació.
    • Demanar, canviar o anul·lar visites.

    Per accedir a La Meva Salut només cal registrar-se i obtenir una contrasenya mitjançant una d’aquestes dues vies:

  • Guia d’entitats de salut de Terrassa

    L’Ajuntament de Terrassa ha editat una guia d’entitats de l’àmbit de la salut perquè la ciutadania sàpiga on dirigir-se en cas necessari.

    Algunes entitats fan serveis quan hi ha demències, problemes neurològics, trastorns o addiccions a les drogues, per millorar la qualitat de vida de les persones afectades, les seves famílies i les persones cuidadores mentre la comunitat científica estudia per millorar els tractaments.

    Altres entitats lluiten per recaptar fons per a la investigació científica per tal de curar malalties, a vegades minoritàries, que invaliden i/o escurcen la vida. Moltes vegades són malalties que sorgeixen ja des de nadó.

    Més informació: 

    Servei de Salut i Comunitat. Ajuntament de Terrassa

    Telèfon: 937 315 982
    Adreça electrònica: salut.comunitaria@terrassa.cat
    Correu postal: Ctra. de Montcada, 596 (08223 Terrassa)
  • Quines vacunes necessito per fer un viatge?

    El CST disposa del Centre de vacunació internacional de Terrassa – Unitat del viatger, un servei encarregat d’aconsellar de manera individualitzada a qualsevol persona que hagi de fer un viatge sobre aquelles malalties derivades dels canvis de clima, de l’alimentació o de les anomenades malalties tropicals.

    Per obtenir més informació, pot escriure un correu electrònic a l’adreça salutimes@cst.cat o trucar al telèfon 93 700 36 79.

  • Com comunicar els naixements al Registre Civil?

    • Si el nadó ha nascut a l’Hospital de Terrassa es podrà tramitar des del propi hospital, els dies laborables de 08.00 a 20.00h, durant les primeres 72h hores de vida del nadó, aportant els documents d’identificació dels progenitors i el llibre de família si en té.

    Durant l’ingrés els donaran tota la informació necessària per fer el registre.

  • Com tramitar una Incapacitat Temporal per ingrés hospitalari?

    El pacient o l’acompanyant acreditat podrà sol·licitar la gestió els dies laborables:

     

    • Admissions entrada Principal de 7.30 a 21h.
    • Unitat Administrativa d’hospitalització de planta de 8 a 15h.
    • Si 7 dies després de tramitar-la a l’hospital continua ingressat, es generarà el primer comunicat de confirmació amb validesa per a 14 dies.
    • Si és donat d’alta abans dels 7 dies d’ingrés, també es generarà el comunicat de confirmació amb validesa per a 14 dies.

    La resta de comunicats de confirmació i l’alta caldrà gestionar-los al CAP.

    Tant la IT com els comunicats els tindrà accessibles a través del portal La Meva Salut

  • És important que ompli l’enquesta del CST que he rebut per SMS?

    Volem conèixer la seva experiència al nostre centre, per això rebrà per SMS i en un termini posterior a les 48 hores de l’alta hospitalària un enllaç amb una enquesta digital amb la que podrà valorar diferents aspectes sobre el seu ingrés que ens serviran per millorar la nostra qualitat assistencial. Aquest enllaç és totalment segur i confidencial.

  • Com demanar la valoració de dependència?

    El reconeixement oficial de la situació de dependència en algun dels graus establerts és un requisit bàsic per accedir a les prestacions econòmiques i de serveis socials reconegudes per la Llei de la dependència.

    Per accedir a les prestacions econòmiques i de serveis socials reconegudes per la Llei de la dependència, cal tenir el reconeixement oficial d’alguns dels graus establerts (grau 1, 2 o 3). Aquestes prestacions i serveis inclouen la cartera de serveis per a gent gran (centres de dia, centres residencials), o serveis d’atenció domiciliaria, entre altres.

    https://dretssocials.gencat.cat/ca/ambits_tematics/persones_amb_dependencia/que_es_i_com_es_reconeix_la_situacio_de_dependencia/

     

  • Com demanar la valoració de discapacitat?

    La discapacitat és el resultat de la interacció entre la deficiència d’una persona i les barreres de l’entorn, que suposa una limitació en l’activitat i la consegüent restricció en la participació en igualtat de condicions que la resta de ciutadans.

    Tenir reconegut un grau de discapacitat del 33% o més i residir a Catalunya, et garanteix l’accés a diferents recursos de la Cartera de Serveis Socials, entre altres avantatges, que pots trobar aquí:

    https://dretssocials.gencat.cat/web/.content/03ambits_tematics/11discapacitat/DEST_columna_dreta/avantatges_persones_discapacitat.pdf

    Per sol·licitar la valoració de discapacitat:

    https://web.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/Reconeixement-o-revisio-del-grau-de-la-discapacitat

  • He adquirit una discapacitat, què faig a partir d’ara?

    Aquesta guia recull els diferents serveis i recursos als quals poden accedir les persones joves i adultes amb una discapacitat adquirida:

    Guia discapacitats adquirides

  • Dispensació de medicació a pacients externs

    Horari de recollida de medicació:

     

    • Matins: de dilluns a divendres laborables de 8 a 15 h
    • Tardes: els dijous laborables de 15 a 20 h
    • Telèfon: 93 731 40 34