II Jornada de suport a la tutorització d’auxiliars: Estudiants vulnerables

El dia 23 de novembre va tenir lloc a la sala d’actes Joan Costa Roma de l’Hospital de Terrassa la II Jornada de suport a la tutorització d’auxiliars: Estudiants vulnerables, que va ser organitzada pel departament de Docència d’Infermeria del Consorci Sanitari de Terrassa i l’Institut Investigador Blanxart.

La jornada, que va ser tot un èxit amb un centenar de participants, estava dirigida a tècnics/es en cures auxiliars d’infermeria (TCAI) i Atenció a les Persones en situació de Dependència (APD) del Consorci Sanitari de Terrassa.

Els objectius eren identificar les principals situacions socials, econòmiques, de salut mental i emocional que provoquen la vulnerabilitat; donar a conèixer els conceptes i accions a realitzar per a la detecció i actuació dels estudiants vulnerables; i analitzar i reflexionar sobre els elements claus del procés de tutorització en aquest/es estudiants.

La inauguració de la jornada va ser a càrrec d’Antònia Villalba, directora d’Infermeria del CST, qui va manifestar que «aquesta segona jornada de tutorització posa en valor la importància de la transmissió de coneixements basats en l’expertesa. A banda de la formació teòrica, la tutorització pràctica dels alumnes és una eina importantíssima per aconseguir unes cures de qualitat i uns professionals el màxim de preparats per abordar la seva tasca.»

Villalba també va incidir en el fet que el tema escollit per a aquesta jornada «permet abordar una problemàtica cada cop mes freqüent en la societat actual: la dels alumnes vulnerables, entesa aquesta vulnerabilitat com les dificultats socials o de salut que dificulten la consecució dels objectius formatius. Aquestes situacions generen molta angoixa en els professionals-tutors i és per això que des del CST hem fet un seguit d’accions per donar solucions.»

Les jornades va comptar amb una introducció amb petites píndoles formatives per donar a conèixer el treball i el desenvolupament de la formació en un institut de màxima complexitat. Seguidament va tenir lloc una xerrada de què fa vulnerables els estudiants i també una sèrie de casos reals que van deixar el públic sense paraules, tant per part dels docents de l’institut com per part de professionals del CST, que van explicar en primera persona els seus casos amb estudiants vulnerables.

Finalment es va fer un gran col·loqui amb propostes interessants per part dels professionals i un debat sobre els temes que s’han pogut trobar en el dia a dia de les pràctiques.