El nostre compromís és contribuir que la relació dels pacients i els seus acompanyants amb el nostre centre sanitari estigui basada en una atenció de qualitat, fonamentada en el respecte i la proximitat.
Us oferim informació i orientació sobre les prestacions sanitàries i us acompanyem en la gestió de diferents tràmits, com ara l’obtenció de documentació clínica, la sol·licitud d’una segona opinió mèdica o la presentació del Document de Voluntats Anticipades.
A més, a partir de les experiències compartides amb les persones que atenem a les nostres instal·lacions, podem plantejar i canalitzar propostes de millora per als serveis sanitaris que oferim.
Accedeix a la Guia d’Acollida de l’Hospital Universitari de Terrassa:
Podeu demanar un informe mèdic, el resultat d’alguna prova o una còpia de la seva hisòria clínica, enviant un correu electrònic a l’adreça atencioalciutada@cst.cat
Si necessita el certificat d’alguna visita, prova, ingrés o intervenció quirúrgica realitzada al nostre centre, li podem enviar per correu electrònic si ens fa la petició a l’adreça atencioalciutada@cst.cat, adjuntat el seu DNI escanejat o una fotografia del seu DNI.
Si vostè és el pacient, només cal que s’acrediti amb el seu DNI, NIE o passaport per recollir la documentació.
Per recollir la documentació d’un pacient que no es pot desplaçar al nostre centre, caldrà que ens mostri el DNI, NIE o passaport del propi pacient, una autorització signada tant pel pacient com per la persona autoritzada i el DNI, NIE o passaport de la persona autoritzada.
Si es tracta de la documentació d’un pacient menor d’edat, haurà de portar el seu DNI, NIE o passaport i el certificat de naixement (o llibre de família).
Si es tracta d’un pacient legalment incapacitat, ens haurà de mostrar el DNI, NIE o passaport del pacient, el seu DNI, NIE o passaport i el document que acrediti la seva representació o tutoria sobre la persona incapacitada.
Si es tracta d’un pacient difunt, cal aportar el seu DNI, NIE o passaport i el testament o el certificat d’últimes voluntats del pacient en cas de no haver-hi testament.
La Meva Salut és un espai digital personal i intransferible que permet fer tràmits com:
Per accedir a La Meva Salut només cal registrar-se i obtenir una contrasenya mitjançant una d’aquestes dues vies:
Si vol fer una reclamació, suggeriment o agraïment per alguna qüestió relacionada amb els nostres serveis, enviï un correu electrònic a l’adreça atencioalciutada@cst.cat per tal d’estudiar el seu cas, implantar les mesures correctives necessàries i enviar-li una resposta.
Per determinades patologies d’especial gravetat, és possible demanar una segona opinió mèdica a un altre facultatiu sobre el diagnòstic o el tractament que us han donat per a la vostra malaltia:
Per a més informació:
https://catsalut.gencat.cat/ca/que-cal-fer-si/que-vols-fer/gestions-relacionades-visites-diagnostics-metges-centres/demanar-segona-opinio-medica/
Per demanar una visita amb el seu especialista, canviar la data d’una prova o anul·lar una citació al nostre centre, pot enviar un correu electrònic a l’adreça programació@cst.cat, indicant el nom complet del pacient i el seu DNI o CIP de la targeta sanitària.
Qualsevol persona major d’edat, amb capacitat suficient i de manera lliure pot adreçar unes determinades instruccions al seu facultatiu responsable per tal que les tingui en compte si en algun moment de la seva vida, per les circumstàncies que siguin, es troba en una situació que no li permeti expressar la seva voluntat.
Per a més informació:
https://canalsalut.gencat.cat/ca/salut-a-z/v/voluntats-anticipades/
L’Ajuntament de Terrassa ha editat una guia d’entitats de l’àmbit de la salut perquè la ciutadania sàpiga on dirigir-se en cas necessari.
Algunes entitats fan serveis quan hi ha demències, problemes neurològics, trastorns o addiccions a les drogues, per millorar la qualitat de vida de les persones afectades, les seves famílies i les persones cuidadores mentre la comunitat científica estudia per millorar els tractaments.
Altres entitats lluiten per recaptar fons per a la investigació científica per tal de curar malalties, a vegades minoritàries, que invaliden i/o escurcen la vida. Moltes vegades són malalties que sorgeixen ja des de nadó.
Més informació:
Servei de Salut i Comunitat. Ajuntament de Terrassa
El CST disposa del Centre de vacunació internacional de Terrassa – Unitat del viatger, un servei encarregat d’aconsellar de manera individualitzada a qualsevol persona que hagi de fer un viatge sobre aquelles malalties derivades dels canvis de clima, de l’alimentació o de les anomenades malalties tropicals.
Per obtenir més informació, pot escriure un correu electrònic a l’adreça salutimes@cst.cat o trucar al telèfon 93 700 36 79.
Per formalitzar l’ingrés, haureu de presentar un document oficial identificatiu (DNI, NIE o passaport) i la Targeta Individual Sanitària (TIS).
Si teniu una assegurança privada, haureu de portar la documentació de la companyia responsable autoritzant l’ingrés.
Si l’ingrés fos per un accident de treball o de trànsit, haureu de portar l’informe i la documentació pertinent.
Haureu de presentar-vos a la unitat administrativa corresponent a l’hora indicada. A la planta sereu rebuts per la unitat d’infermeria i/o la unitat administrativa d’hospitalització, que us informaran del seu funcionament.
Us aconsellem que porteu articles d’ús personal, com un necesser amb els vostres estris d’higiene, tovalloles, pijama o camisa de dormir i sabatilles.
Heu de tenir cura dels vostres objectes personals i de valor, doncs som un centre obert al públic i no ens fem responsables de les pèrdues, furts o robatoris que es puguin produir dins el recinte hospitalari.
Per tal de garantir el benestar dels nostres pacients i facilitar la feina dels nostres professionals, aconsellem un màxim de dues persones per a cada pacient ingressat. Si es considera necessari, l’equip mèdic i el personal d’infermeria podran limitar les visites.
Per motius de seguretat, l’accés principal de l’Hospital Universitari de Terrassa romandrà tancat entre les 22:00 i les 7:00 hores, de manera que caldrà trucar al timbre de la porta principal o de l’accés sense barreres arquitectòniques que hi ha sota l’entrada principal.
Per motius sanitaris, no és recomanable que els infants visitin els centres hospitalaris.
Els pacients ingressats poden sol·licitar aquest servei adreçant-se al personal d’infermeria de la planta.
Elaborem una dieta ajustada a les vostres necessitats clíniques. Abans de prendre qualsevol altre aliment, consulteu al personal d’infermeria.
Per als pacients amb prescripció de dieta normal, l’Hospital Universitari de Terrassa disposa d’un sistema d’elecció de menú: diàriament, l’esmorzar s’acompanya del full d’elecció per al dinar de l’endemà.
Els àpats es serveixen en l’horari següent:
Les habitacions disposen de televisor, telèfon directe per rebre trucades i wifi. La televisió i el wifi són de pagament i la seva gestió depèn d’una empresa externa.
En aquest centre no es permet l’entrada d’aparells de televisió particulars.
Si durant la vostra estada al centre detecteu una situació d’emergència (fum, incendi, fuita d’aigua, etc.), comuniqueu-ho ràpidament al nostre personal i atengueu les seves indicacions.
En cas que s’ordeni l’evacuació de l’edifici, mantingueu la calma i no actueu amb precipitació, seguiu les indicacions del personal de l’hospital, no utilitzeu els ascensors i col·laboreu en ajudar les persones amb dificultats.
Les visites dels pacients ingressats a l’Hospital Universitari de Terrassa poden gaudir del servei de cafeteria-restaurant, situat a l’exterior del centre, en horari de dilluns a diumenge de 8:00 a 21:45 hores.
No és permès que els pacients ingressats facin ús de la cafeteria-restaurant.
A les plantes 1, 3 i 10 de l’Hospital Universitari de Terrassa i al servei d’Urgències tenen a la seva disposició màquines dispensadores d’aliments i begudes.
L’Hospital Universitari de Terrassa disposa d’un caixer automàtic situat al vestíbul de l’entrada principal.
Tot i que la recomanació és venir al nostre centre, sempre que sigui possible, en transport públic, l’Hospital Universitari de Terrassa disposa d’aparcaments de pagament gestionats per una empresa externa.
En aquest sentit, el CST ofereix uns abonaments especials per a les persones que acompanyen a pacients ingressats i per a usuaris de l’hospital de dia, rehabilitació i hemodiàlisi. Per a més informació, cal adreçar-se a les unitats administratives de cada servei o planta.
L’equip assistencial us comunicarà l’alta amb la suficient antelació, amb l’objectiu que els vostres familiars o acompanyants us vinguin a recollir. En el moment de l’alta es lliurarà l’informe corresponent, on queda recollida la informació sobre el vostre procés assistencial. Si cal, també s’inclourà el tractament que heu de seguir i la programació de les properes exploracions i visites. Aquest informe també estarà disponible a La Meva Salut.
Un cop obtinguda l’alta mèdica, i abans de marxar de l’hospital, haureu de passar per la unitat administrativa de la planta per tancar el procés derivat del seu ingrés al centre.
Si per qualsevol motiu desitgeu l’alta abans de tenir l’autorització del metge o metgessa per abandonar l’hospital, haureu de signar un document d’alta voluntària en el que us responsabilitzeu de les possibles conseqüències que es poguessin derivar d’aquesta alta prematura. Aquest dret no el podreu exercir si no és aconsellable per motius de seguretat o de salut pública.